מנגנון פתיחת שולחן אוכל עגול מעץ

    מחפשים רהיטים מעוצבים לבית או למשרד?

    הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים!

    סניף ראשון לציון טל': 0723923588 | סניף נתניה טל': 0559704262

    הרעיון של שולחנות עגולים נפתחים לפינת אוכל, אם חושבים על זה לעומק, הוא פשוט רעיון גאוני. זה בדיוק כפי שמיטה יכולה להפוך לשתי מיטות ודלת יכולה להיות דלת הזזה, משום שהרעיון של כל המוצרים הללו הוא שיש בהם איזה שהוא פטנט אשר גורם להם להשתנות, במטרה להתאים את עצמם לצרכים של הבית.

    שולחן עגול ככל שהוא יהיה גדול, לא תמיד יכול להכיל את כל המוזמנים לבית מסוים, ולכן פיתחו היצרנים שולחנות עגולים במידות שונות, אשר יכולים להיפתח ולהפוך ליותר גדולים ולעמוד בדרישות המיוחדות של הלקוחות.

    כאשר יש בבית שולחן אוכל נפתח, מן הסתם בעליו יכולים להזמין כמה אורחים שהוא יכול להכיל כשהוא פתוח או פחות אורחים כשהוא סגור, והוא ממלא את הצורך בו זמנית מבלי לפגוע במראה או בחזות שלו.

    השינוי הזה של פתיחת השולחן, הוא הזדמנות ובונוס נוסף לכל שולחן ממש כמו שמיטה ניתנת לפתיחה לעוד מיטה מתחתיה וכל הפטנטים האלה קשורים לאורח החיים שלנו ולצרכים שלנו.

    שולחנות עגולים – כמו מסביב למדורה

    בכל הסרטים משנות החמישים כבר מתחילים לראות את הכניסה של השולחנות העגולים לפינות האוכל וגם למטבח.

    לכאורה שולחן עגול הוא הברקה משום שהעץ ממנו הוא עשוי הוא לא עגול, אבל בתקופה בה היו רהיטים בסגנון וינטאג’, הם היו יותר עגולים בקצוות שלהם ולא בעלי קווים ישרים, ואז נולד השולחן העגול.

    סביר להניח שאז ליצרנים היה יותר קשה לייצר שולחן עגול מאשר שולחן מרובע, אבל זו הייתה אומנות של ממש לעשות שולחן כזה שתאם לכל אופנת הריהוט של הוינטאג’.

    פינות עגולות לרהיטים, מנורות עגולות, מוצרי דקורציה עגולים ודוגמאות גיאומטריות בהדפסים של בדי ריפוד או וילונות שגם הציגו עיגולים.

    העיגול הוא בדרך כלל יותר רך מאשר ריהוט בקווים ישרים ולכן הוא הכניס אז לבית את החום ואת הרוך שאנשים היו זקוקים לו אחרי מלחמת העולם השנייה.

    גם בארץ היו שולחנות עגולים ולא רק בפינת האוכל, אלא גם במטבח. חלקם הגיעו יחד עם העולים וחלקם נקנו בארץ או הוזמנו ע”י נגרים.

    לשבת מסביב לשולחן עגול היה סוג של “חזרות” לישיבה מסביב למדורה. כולם יושבים יחד, מביטים זה לזה בעיניים.

    יש משהו מאוד חם וקרוב בישיבה מסביב לשולחן עגול. שולחנות עגולים שנפתחים לפינת אוכל היו השלב הבא, אשר הציע לאנשים פתרונות לאירוח של כמות אנשים גדולה.

    וזה אכן מהווה עד היום הפתרון האולטימטיבי לשבתות ולחגים בהם מתכנסת כל המשפחה הגרעינית ולעתים גם המורחבת.

    לאיזה בית מתאימה פינת אוכל עגולה?

    סגנון הריהוט שהביאו אתם העולים החדשים היה קלאסי כמו בארצות מוצאם.

    מדובר היה על רהיטים עתיקים כסגנון של ראשית המאה ה-19, אשר עברו בירושה מדור לדור, היו אלה רהיטים כבדים מעץ עם פיתוחים, שידות ומזנונים וכיכבו בהם מזנונים שהשתרעו על כל הקיר כדי לאחסן בהם את כל הקריסטלים והפורצלנים.

    השולחנות היו מרובעים או עם זוויות עגולות ורק בשנות השישים חדרו חזק השולחנות העגולים. אנשים קנו אותם גם כאמור למטבח והם לא שווקו בכל מיני מידות. רק כמה שנים אחר כך אפשר היה להשיג אותם במידות שונות.

    לצד שולחנות עגולים שנפתחים לפינת אוכל, הציבו כיסאות תואמים לשולחן עצמו, הייתה זו מערכת שלמה אשר שווקה יחד כסט אחד והבית כולו היה מרוהט מסטים.

    פינת אוכל, חדר שינה עם שידות ועוד. כיוון שרוב הריהוט היה תוצרת נגרות פרטית כל אחד יכול היה להזמין ככל העולה על רוחו.

    הפורמייקה והפורניר כיכבו אז בגדול על הרהיטים, שולחנות קפה קטנים, שרפרפים וכורסא גדולה בסלון, נפרדת מהספה. מערכות הישיבה של חדרי הסלון היום, הם המצאה רק של השנים האחרונות.

    עידן העץ המלא חזר ובגדול!

    כל החלופות לעץ מלא הן תוצר של השנים האחרונות.

    בעבר לא היה כזה דבר רהיט שלא היה עשוי מעץ מלא, ולכן הרהיטים החזיקו מעמד שנים רבות. היום מיוצרות פינות אוכל וגם שולחנות עגולים שנפתחים לפינת אוכל ממגוון רחב של סוגי עץ וחומרי גלם כאשר יש היום שוב ביקוש גדול לדבר האמתי- לעץ המלא.

    כמובן שפינות אוכל מעץ מלא הן יקרות יותר ולכן יש בשוק רהיטי הבית גם חומרי גלם דמויי עץ שיש להם כמובן חסרונות ובעיקר כאשר מדובר על שולחן לפינת אוכל שבדרך כלל בא במגע עם נוזלים, כי אין ארוחה שלא מסתיימת באיזה נוזל שנשפך ממשקה או מאוכל. מרבית האנשים אוהבים את המראה ה”עצי” הכפרי, הוא מכניס קצת וטבע והרבה חום הביתה וזה מה שכל בית צריך.

    סוגים של עצים לפינות אוכל

    יש היום חזקה וביקוש רב כאמור לעצים משובחים ואנשים התחילו להבין שאם הם רוכשים שולחנות עגולים שנפתחים לפינת אוכל, הם הולכים להשתמש בהם הרבה זמן משום שמדובר בריהוט איכותי שמחזיק מעמד שנים רבות.

    עץ מסוג בוק, הוא מהעמידים, חזקים ואיכותיים ביותר הקיימים והוא בעל גוונים עמוקים- כהים. נעשה בו שימוש רב בייצור של ריהוט ביתי לשולחנות אוכל, סלון, כיסאות, מזנונים ועוד.

    לשולחנות מעץ בוק יש מראה אלגנטי ויוקרתי ובדרך כלל מייצרים מהעץ הזה שולחנות עבים וכבדים מאוד. מדובר על עץ שיש לו מראה מרשים, עמוק ומכובד וכך גם לכל רהיט המיוצר ממנו.

    גם עץ אלון הוא עץ שמיש מאוד בתעשיית הרהיטים, להבדיל ממנו הוא פחות כבד ויותר קל וידידותי למראה ולשימוש.

    גם לו יש מראה כפרי וחם. יש לו יתרון שהוא דוחה כתמים וגם מזכיר רהיטים בסגנון הוינטאג’, ממנו באמת עשו בשנות החמישים והשישים רהיטים רבים

    5/5 - (1 vote)