מחפשים רהיטים מעוצבים לבית או למשרד?

    הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים!

    סניף ראשון לציון טל': 0723923588 | סניף נתניה טל': 0559704262

    פינת אוכל מעץ מלא – הדובדבן של האיכות

    בעקבות אורח החיים המודרני והמעבר לחמישה ימי עבודה בשבוע, החלו משפחות רבות להחמיץ את ארוחת הערב המשפחתית, שבמשך שניים רבות הייתה נהוגה בכל בית בארץ.

    כל ערב כאשר האבות היו חוזרים מעבודתם וכולם סיימו לעבוד בשעה ארבע, הייתה כל המשפחה מתכנסת בפינת האוכל וזה היה אירוע חובה בכל משפחה.

    מאז גלישת ימי העבודה לשעות הערב המאוחרות, ועם המעבר של שכירים רבים לעסקים פרטיים, אין היום כמעט אבות שמגיעים הביתה בזמן לארוחת הערב.

    מלבד זאת רבים נוהגים לאכול בחוץ, כך שהארוחה המשפחתית שהייתה בדרך כלל בערב כמעט ולא מתקיימת עם כל המשפחה, וההארוחות היחידות שנותרו הן ארוחות החגים והשבתות.

    ולמרות זאת בכל בית היום ניצבת במלוא הדרה פינת אוכל מעץ מלא, כי זה הכי מומלץ, עמיד ויפה.

    קאמבק לפינת אוכל עגולה

    בואו נודה על האמת, לפינת אוכל עגולה אשר כיכבה בשנות השישים והשבעים יש “מראה מחבק”, משום שכולם יושבים סביבה ויכולים לראות זה את זה ממש קרוב,  יכולים לדבר בגובה העיניים לספר סודות, לספר מה קורה.

    אין ספק, יש משהו מאוד חם ומגבש בפינת אוכל עגולה.

    מזה כמה שנים שהיא חדרה שוב לבתים ומכנסת את כולם כמו “מסביב למדורה”, ויעיד מי שיעיד כי  זה שונה לשבת ליד פינת אוכל עגולה, מרובעת או מלבנית, משום שליד כל אחת יש תחושה אחרת לגמרי.

    יש היום פינת אוכל מעץ מלא מעצים שונים, אשר עוברים גם עיבוד מסוים ועמידות בפני נוזלים משום שאין ארוחה שבה לא נשפך משהו על שולחן האוכל ולכן עץ מלא זה חומר הגלם הכי מומלץ לפינת אוכל.

    בסלון זה פחות חשוב משום שהזמינות של משקאות בבית, בדרך כלל קיימת על שולחן האוכל בעת הארוחות.

    שולחנות ופינות אוכל - קומפי רהיטיםמגמה חדשה בפינות אוכל- לא סטים

    אחת המגמות הכי בולטות בפינות האוכל המודרניות הן יציאה מהקופסה של מערכת אחת של שולחן וכיסאות וגיוון בין הכיסאות והשולחן שלחלוטין לא צריכים להיות תואמים זה לזה.

    אם בעבר הרהיטים בכל בית היו נחלקים למערכת סלון, מערכת פינת אוכל, שולחן ומזנון תואמים בחדר האורחים ועוד, הרי שהיום יש פתיחות מאוד גדולה בכל מה שקשור לערבוב בין כיסאות לפינת אוכל לבין השולחן עצמו.

    הם כבר לא חייבים להיות סט, או מערכת אחת. זה יכול להיות שולחן מעץ עם כורסאות קטנות, או כיסאות עם ריפוד ואין יותר גישה של שולחן וכיסאות מאותה משפחה.

    זה יוצר גיוון ועניין יותר גדול בבית. זה מכניס צבע אחר והופך את פינת האוכל להרבה יותר מעניינת. התרגלנו לראות בכל הבתים מערכת של שולחן וכיסאות תואמים, והחוק הזה כבר נשבר מזמן.

    מה שלא השתנה הוא פינת אוכל מעץ מלא, משום שעץ מלא הכי מתאים לפינת אוכל.

    מה תרצו שולחן אבירים? סגנון וינטאג’ או עגול?

    ברוח הסגנון המודרני, המכניס היום לכל בית סוגים שונים של סגנון וגם אקלקטיות רבה, אין היום רק אופנה אחת של פינת אוכל מעץ מלא ואפשר למצוא כמה וכמה דגמים מרובעים, מלבניים, עגולים. שולחנות עבים או דקים. מה שחשוב זה האיכות.

    שולחנות “האבירים” משתייכים לקטגוריה של פינת אוכל מעץ מלא, שבה השולחן מהווה את מרכז הכובד, בגודל, במאסיביות, בנוכחות ובמשקל.

    בדרך כלל מדובר על פלטה מאוד עבה הנשענת על רגלי איקס או רגליים מאסיביות אחרות, ממש כפי שרואים בציורים ישנים של משתאות אבירים, ומשם מועתקת דוגמה זו והיא מעניקה ליושבים מסביב לשולחן תחושה של חגיגיות ומסיבה.

    מעבר לכך שולחנות אלה יכולים גם להיפתח ולהיות אף גדולים יותר, והם מיועדים למשפחה שיש בה הרבה נפשות או כזו שמארחת בדרך כלל אורחים רבים.

    נפתחת או קבועה!

    אחת השאלות ששואלת את עצמה כל משפחה שהולכת לרכוש פינת אוכל מעץ מלא, מהו גודלו של השולחן הרצוי.

    החשבון צריך להיות פשוט. סופרים את בני המשפחה הגרעינית, מוסיפים גם את מספר בני המשפחה הרחבה, אלה בוודאי מגיעים לשבתות ולחגים.

    השולחן צריך להספיק לכולם ולכן כל משפחה יודעת מה הגודל שהיא צריכה כדי לארח את מספר האנשים שהיא נוהגת לארח בדרך כלל ולא בצפיפות.

    כאשר מדובר על פתיחה של שולחן אוכל בחג או בשבת, צריך לקחת בחשבון את סוג המטבח של הבית ואת כמות המאכלים שנוהגים להגיש לשולחן.

    יש הממעטים ויש המרבים, ולכן פלטת השולחן העליונה חייבת להיות מספיק גדולה לצרכים של הבית, כך שאפשר יהיה להניח עליה את כל המאכלים ועדיין יהיה מקום לכל אחד שיושב סביבה ורווח בינו לבין אלה שיושבים לידו.

    זה ממש לא נוח לשבת בצפיפות ולהיצמד בכוח זה לזה ולכן מתוך ידיעה ומחשבה תחילה חשוב לבחור בגודל השולחן שמתאים לכמות המוזנים המגיעים לבית לארוחות שבת וחג.

    הכיסאות אגב לא חייבים להיות כולם מאותו סוג. להיפך היום יש מגמה של גיוון בין כל מיני סוגי כיסאות ואף חומרים, ואלה יכולות להיות כורסאות קטנות מרופדות לפינת האוכל לצד כיסאות מעץ מלא.

    דרג