פינת אוכל מעוצבת דגם 'גבריאל'

    מחפשים רהיטים מעוצבים לבית או למשרד?

    הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים!

    סניף ראשון לציון טל': 0723923588 | סניף נתניה טל': 0559704262

    איך להתאים כיסאות לשולחן אוכל?

    אל תוותרו על שולחן אוכל מהמם רק בגלל שהוא לא מגיע עם כיסאות. השולחן והכיסאות שלכם לא חייבים להיות תואמים. אך הכיסאות כן צריכים להתאים לקנה מידה ולסגנון של השולחן שלכם. להלן דרכים לבחירת כיסאות לשולחן האוכל שלכם:

    קנה מידה

    לצורך נוחות, קנה המידה היחסי של שולחן האוכל והכיסאות שלכם מוכרח להיות תואם.

    אם מודדים מהמשטח העליון בשולחן עד הרצפה, גובהם של מרבית שולחות האוכל נע בין 71 ס”מ ל- 78 ס”מ; גובה של 76 ס”מ הוא הנפוץ ביותר.

    כאשר מודדים מהמושב עד הרצפה, גובהם של מרבית הכיסאות נע בין 43 ל- 50 ס”מ. זה אומר שהמרחק בין המושב לבין המשטח העליון בשולחן יכול להיות בין 20 ל- 35 ס”מ.

    הסועד הממוצע מוצא כי מרחק שנע בין 25 ל- 30 ס”מ הוא הנוח ביותר, אך זה משתנה בהתאם לעובי של המשטח העליון בשולחן, גובה המשטח הצדי, וגודל הארוחה.

    גובה של מושב הכיסא

    כדי למצוא את המרחק בין גובה המושב לבין גובה השולחן שיהיה נוח עבורכם, תבדקו את השולחן (או השולחנות) עם מספר כיסאות שונים.

    אתם יכולים לבקר בחנות רהיטים אשר מציגה סטים רבים של כיסאות ושולחנות למטבח ולחדר האוכל. או, פשוט תשימו לב לרמת הנוחות שלכם כאשר אתם סועדים בחוץ. שמרו בתיק או בכיס סרט מדידה קטן כדי שתוכלו למדוד את המרחק המדויק כשתמצאו אחד שמתאים לכם.

    אל תמדדו רק מהמשטח העליון בשולחן עד המושב. אם לשולחן אין משטח צדי, תמדדו מתחתית המשטח העליון עד הפינה העליונה של מושב הכיסא.

    אם לשולחן יש משטח צדי, תמדדו מתחתית המשטח הצדי עד לחלקו העליון של המושב.

    שימו לב אם מושב הכיסא קשיח או מרופד. מושבים מרופדים נוטים להידחס כאשר אתם מתיישבים עליהם. אם הריפוד עבה, הדחיסה עשויה להיות משמעותית. כדי להבין במדויק, תמדדו מחלקו העליון של המושב המרופד עד הרצפה כאשר הכיסא ריק, ולאחר מכן תבקשו ממישהו למדוד אותו שוב כאשר אתם יושבים עליו.

    חברו את ההפרש בין השניים לקבלת המרחק המושלם בין השולחן למושב.

    עצה: אם אתם מבקרים בחנות רהיטים כדי לבחון גבהים שונים של כיסאות ושולחנות, אמרו למוכרת מה אתם עושים כדי שהיא לא תשקיע בכם את מאמצי המכירה שלה.

    רוחב ועומק הכיסא

    קנה המידה מתקשר לא רק לגבהים תואמים. אתם זקוקים לכיסאות שלמעשה יכנסו מתחת לשולחן שלכם. אם הם לא נכנסים, הסועדים שלכם לא ירגישו בנוח ואתם תגרמו נזק גם לשולחן וגם לכיסאות.

    הכיסאות שאותם אתם ממקמים בכל קצה של שולחן אוכל מלבני או אליפטי צריכים להחליק מתחת לשולחן מבלי להיתקע ברגלי השולחן, או בבסיס של מעמד השולחן. הקווים המנחים האלה חלים גם על כל הכיסאות שבהם אתם משתמשים עם שולחן מרובע או עגול.

    אם אתם מתכננים להשתמש בשני כיסאות או יותר בכל אחד מן הצדדים הארוכים של השולחן, וודאו שיש מקום להחליק אותם מתחת לשולחן מבלי שהם יתקעו אחד בשני או בבסיס או ברגלי השולחן. אם מושבי הכיסאות נוגעים, הסועדים מרגישים צפיפות וקרבה לא נוחה. אותו הדבר נכון לגבי שולחנות עגולים; השאירו מרחק של 5 ס”מ לפחות בין כל כיסא.

    פינת אוכל מעוצבת דגם 'גבריאל'

    גובה של זרועות ומשענת הכיסא

    אם אתם משתמשים בכיסאות אוכל עם זרועות יחד עם שולחן מכל סוג שהוא, וודאו כי משטחי הזרועות לא מתחככים או נתקעים בתחתית המשטח העליון או הצדי של השולחן.

    בנוסף לנזק בלתי נמנע אשר יגרם לזרועות של הכיסאות שלכם, יתכן שהסועדים לא יצליחו לשבת קרוב מספיק לשולחן כדי לאכול בצורה נוחה.

    הדבר האחרון אשר קשור לקנה מידה בעת בחירה של כיסאות לשולחן אוכל הוא ההבדל בין גובה השולחן לגובה הכולל של הכיסא. וודאו כי משענות הכיסאות שלכם גבוהות יותר מהמשטח העליון בשולחן. כמה שהן יותר גבוהות כך יותר טוב, אך הבדל הגובה המינימלי הינו 5 ס”מ. אחרת הכיסאות ייראו קצרים ורחבים.

    סגנון

    בנוסף לבחירת שולחנות וכיסאות בעלי קנה מידה מתאים, הרהיטים צריכים להיראות טוב ביחד. גם הסגנונות חייבים להיות תואמים.

    בדרך כלל בחירה של שולחנות וכיסאות עם אלמנט משותף מבטיחה שהם ייראו טוב ביחד. האלמנט המשותף הזה יכול להיות ההדפס, הגוון של הגימור, או רמת הפורמליות.

    זה יכול להיות אפילו אלמנט עיצוב יחיד, כמו הרגליים או תחתיות הרגליים של הרהיט. עם זאת, אל תבחרו שולחנות וכיסאות שחולקים את כל האלמנטים המשותפים, אם כך עדיף שפשוט תקנו סט תואם.

    אם יש לכם שולחן אוכל מהגוני עם מעמד כפול מהמאה ה- 18 עם גימור צרפתי מבריק, הוא לא ייראה טוב בשילוב עם כיסאות מעץ אורן בעל מראה מיושן, משענת מדורגת ומושבים גסים מקש. זה גם לא השולחן שמתאים לאוסף של כיסאות מתכת של גלידריה או כיסאות מתקפלים של גן צרפתי אשר עשויים מלוחות עץ.

    שולחן פינת אוכל דגם 'מעיין'

    חריגות בסגנון

    כמו במרבית כללי העיצוב, גם כאן ישנן יציאות מן הכלל. כאשר מערבבים בין כיסאות לבין שולחן אוכל, היציאה מן הכלל היא כאשר הערבוב נראה מתאים משום שהוא מאוד שערורייתי.

    אם תערבבו בין שולחן אוכל חלק ומודרני מעץ מפוספס לבין סט של כיסאות מייפל אמריקאיים עתיקים, זה פשוט ייראה כאילו אתם חסרי טעם ולא מבינים מה מתאים ומה לא.

    אם תשלבו את אותו השולחן עם אוסף של כיסאות מגולפים ומוזהבים אשר נראים מספיק חסודים כדי לגרום למארי אנטואנט להיראות כמו בחורה רגילה, המראה יהיה מכוון ואוונגארדי.

    עדיין תזכו לכמה הרמות גבה מחבריכם היותר פרובינציאליים, אך החבר’ה האופנתיים ברשימת האורחים שלכם יצטערו על כך שלא חשבו על זה קודם.

    ליעוץ מקצועי, הצעות מחיר ופרטים נוספים אודות פינות האוכל המעוצבות שלנו, צור קשר עם המומחים – צוות קומפי רהיטים.

    4.5/5 - (2 votes)